woensdag 20 januari 2010

Ik vervolg mijn reis en ben opweg naar Mersing, een klein plaatsje aan de oost-kust van Maleisie. Op het busstadion van Johor Bahru leer ik Tasha uit Begie, Fraciesco uit Italie en zijn vriendin Barbara uit Polen kennen. Ik wist het toen nog niet maar met dit groepje ging ik de aankomende dagen spenderen. Zij gingen naar Tioman Island, een prachtig eiland met maar een paar 100 inwoners. Ik had al over dit eiland gelezen en besloot met ze mee te gaan.
Na een boottocht van 3 uur komen we aan op Tioman en vinden we een super leuke slaapplaats met een onbetaalbaar mooi uitzicht (zie foto<).
We zitten midden in de natuur en komen allerlei dieren tegen zoals apen, 3 meter lange hagedissen, slangen, eekhoorns en met snorkelen heb ik zelfs een schildpad gezien!
s'Ochtends vroeg was Franciesco altijd op de pier te vinden, hij houd namelijk heel erg van vissen. Ik heb nooit iets met vissen gehad, je gooit je hengel uit en je wacht tot er een vis is die hapt. Maar hier is het heel anders, er zijn miloenen vissen en het water is zo helder dat je ze kan zien vanaf de pier en ze happen ook vrij snel, dus je hoeft geen uren te wachten. Franciesco had wel 5 vissen gevangen! We hebben ze s'avonds opgegeten en ik moet eerlijk zeggen dit was de meest verse vis die ik ooit gegeten heb.




































































zaterdag 2 januari 2010

Na het vuurwerk gingen Sas en ik het nachtleven van Singapore bekijken. We bestelde bij de Mexicaan een Strawberry Vodca en gingen de menigte in. De dj draaide goed maar het kon beter vonden we, dus na ons drankje gingen we door naar de salsabar op de hoek van Clarke Quay (uitgaancentrum van Singapore). Hier was de muziek goed en genoten we van onze nieuwe cocktail! Wat heerlijk om het nieuwe jaar in te gaan op je slippers zei Sas. En ze had helemaal gelijkt! Iedereen liep in open schoenen en in zomerse kleding. Ik dacht heel even aan de sneeuw in Nederland, en kon het mij bijna niet voorstellen dat jullie in jullie winterjassen rondlopen. Na onze salsabar gingen we naar discotheek Forbidden waar we nog een Tequilia Sunrice bestelde, en ontzettende dronken maar gezellige mensen ontmoette. We hebben de hele nacht gedanst totdat het licht aanging. Uiteindelijk kwamen we om kwart voor 8 s ochtends aan in ons hostel... Een top avond!

De jojo! Een attractie die Frank als eerste zag toe hij aankwam in Singapore en waar hij ''vet graag'' in wou. Ik was in Nederland al eens in zo een ding geweest maar deze was toch een stuk hoger. Ook Sas zag het wel zitten dus tsja waarom niet? We waren heel relexed totdat we erin zaten en we vast gemaakt werden. Daarna ga je een beetje naar achter en worden de elastieken strak gespannen. En dan..... whoehoeeeeeeeeeee!!!!! Wordt je afgeschoten! Een mooi uitzicht en heel veel adrenaline was het resultaat.


Na 2 dagen vertraging door sneeuw kon ik niet meer wachten om mama en Frankie eindelijk van Changi airport op te halen. Heerlijk om ze weer te zien, wat had ik die gemist!
De 2 dagen dat mama vertraging had , en dus niet in Singapore was maar ik Frankfurt vast zat. Hebben Sas en ik ingecheckt in het luxe Swisshotel , wat mama voor haarzelf en Frank thuis al had geboekt. We kwamen binnen in dit enorme hotel in onze versleten kleren, bezweet en met onze backpacks op de rug. Eenmaal aangekomen in de hotel kamer gilde we het bijna uit! Het was schoon, we hadden een groot bed (en die was ook schoon), een bad, een tv, mooi uitzicht, warm water, een waterkoker en allemaal heerlijke spulletje voor in bad en onder de douche. Nadat we de afgelopen weken tussen de kakkerlakken en de bedbugs hebben geslapen was dit echt de hemel voor ons. Na deze 2 nachten gingen we weer terug naar ons hostel in Little India, maar mochten we af en toe wel mee ontbijten in het Swisshotel.
Mama was erg toe aan vakantie en zei de hele vakantie ''wat heerlijk'', ''lekker warm he'', ''zullen we een cocktail bestellen''. Frank lag alleen maar in het zwembad gelukkig te zijn en Sas en ik genoten van de gezelligheid en de luxe. Kerst en oud en nieuw hebben we gevierd met heerlijk eten en lekkere cocktails. We hebben het heel erg leuk gehad en onwijs gezellig! Singapore gaf ons het kerstgevoel wat we nodig hadden! Overal waren lichtjes opgehangen, heel veel kerstbomen, sneeuwmannen, kerstmuziek en kleine kerstoptredens op straat.
De week ging super snel en vandaag heb ik ze alweer uitgezwaaid op het vliegveld. Ik moest even een traantje laten maar dat was gelukkig al snel weer over. Nog maar 6 weken en dan ben ik alweer thuis, de tijd vliegt! Dus daarom ik ga er nog maar even met volle teugen van genieten! Happy new year!








Je zult het niet geloven maar sinds ik op reis ben zit ik af en toe aan het bier, maar dan ook wel heel af en toe, als erg geen wijn is en de cocktails te duur zijn.
Sas is een grote bier drinken en die vind het ook echt lekker. Ze kent alle merken, weet wat de lichte en de donkere biertje zijn en ook vooral hoe je het moet drinken. Want van een biertje moet je gewoon een lekkere slok nemen en niet je mond heel zuinig op dat flesje zetten (zoals ik deed).
In heel Indonesie drinken ze BINTANG! Precies hetzelfde al Heiniken (heb ik begrepen), alleen de naam is anders. Toeristen lopen met het logo van Bintang op hun shirts en meiden hebben er af en toe een jurkje van. Je ziet ook hele groepen jongen met allemaal hetzelfde Bintang shirt aan! Het is dus erg populair. Nadat Sas weer helemaal uitgeziekt was, vond ik toch wel dat ze het Bintang bier moest proberen. En ik deed met haar mee! Dus zo gezegd, zo gedaan. Op onze laatste avond in een klein cafe in Jakarta hebben we 2 Bintang bestelt, en owww wat was die lekker ;)

dinsdag 8 december 2009


We waren op een coffieplantage, en op een coffielantage gaat het meestal over coffie maar hier kon je niet alleen de Balinese coffie proeven maar ook de Balinese tabak uitproberen. Coole foto he?!















Ik heb even niets van mij laten horen maar ik ben weer terug van weg geweest! We zijn in Indonesie, een wereld van verschil met Australie. Op het vliegveld van Denpasar worden we meteen goed afgezet door twee hele snelle mannen die onze tassen dragen. Ik dacht nog heel naief dat het misschien de sevice van de vliegtuigmaatschappij was, maar nee hoor.... Gewoon betalen.
We slapen de eerste paar nachten in Legian en daarna gaan we door naar Kuta om daar 2 nachten te verblijven. Maar dat verloopt iets anders dan we hadden gedacht. Sas krijgt een paraciet in haar buik en ligt de hele dag op bed. Waarschijnlijk komt dit door het eten en het warme weer waar ons lichaam niet aan gewend is. Sas ligt plat en ik ben ondertussen Kuta aan het verkennen. Ik ontmoet ontzettend veel nieuwe mensen, drink heerlijke cocktails en ben ik op het strand aan het surfen. Nadat Sas een paar dagen op bed heeft gelegen, een paar nachten in het ziekenhuis is opgenomen zijn we alweer 2 weken verder en vervolgen we onze reis naar Ubud. Een klein plaatsje in Bali waar we meer onder het Indonesische volk zitten. We hebben meteen een ticket gekocht voor de Balinese dans, we hebben hier allebei al veel over gehoord en gelezen en verwachten dat het ontzettend mooi is. En dat was het zeker! Hele mooie kostuum, veel make-up en onwijs goede muziek. Helemaal naar onze verwachting. Op de weg naar het hotel vallen we in een groot feest voor de lokale bevolking, het is namelijk volle maan. Volle maan wordt hier gevierd met heel veel dans en we hadden veel geluk, want we mochten kijken! Een top avond dus! Nadat ik stiekem nog een hele dure tas heb gekocht gaan we verder met onze reis, we stappen in de bus opweg naar Surabaya - Java.
Op Surabaya moest ik toch wel echt even wennen, 90% is hier moslim en de meeste vrouwen en meisjes dragen hier dus een hoofddoek. Surabaya kent niet veel toeristen en kennen geen blond haar en lichte ogen. Ik was dus nogal een attractie. In de supermarkt kijken mensen met open mond naar je, meisjes tikken elkaar aan en veel willen een foto maken. We zijn hier naar de Bromo vulkaan geweest, een vulkaan die nog in werking is. Ook weer een prachtig uitzicht. Op het station van Surabaya worden we door schoolkinderen gevraagd of ze ons mogen intervieuwen. Na nog wat foto's verlaten we Surabaya en stappen we in de trein naar Jogyakarta.
Eenmaal aangekomen worden we al meteen stuk meer geaccepteerd en hebben we een heerlijke avond in een kroegje vlakbij ons hotel met gezellige mensen, live muziek en lekker eten. Vandaag zijn we naar de Borobudur geweest, de grootste tempel van Java. Bij deze tempel heb je allemaal budda's staat en als je die aanraakt krijg je good luck. Dat hebben we natuurlijk gedaan.
Ik heb het heel erg naar mijn zin ver van huis, mama en frank zie ik over 2 weken in Singapore en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel echt heel erg blij mee ben!